VM i Prag

1184
VM-holdet fra EVN

Julia Hjørlunde og Nynne Holmgaard er begge elever på Efterskolen ved Nyborg og deltager i øjeblikket i verdensmesterskaberne for skolehold i Prag. Læs her om pigernes oplevelser fra dag 1 og 2:

Af Julia Hjørlunde og Nynne Holmgaard, Efterskolen ved Nyborg

Søndag d. 21/5:

Vi, EVN (Efterskolen ved Nyborg) tog i søndags af sted til VM i skolefodbold i Prag uden den store viden om, hvad der ville møde os, hverken omkring turneringen eller opholdet. Vi skulle flyve fra Kastrup søndag formiddag og ankom om eftermiddagen. I lufthavnen mødte vi en af vores kommende modstandere, Brasilien, og blev noget skræmte over deres størrelse. Fra lufthavnen var der 45 minutters køretur, hvorefter vi blev indlogeret på hotellet sammen med alle de andre hold i turneringen, der i blandt Hjallese-drengene, som er repræsentanter for Danmark i drenge-turneringen. Alle vi piger blev fordelt på værelserne, og herefter var der tid til at pakke ud og se hotellet an. Allerede efter en dag kan vi nu konstatere at maden og hotellet kulturelt adskiller sig fra det, vi er vant til. Vi gik tidligt i seng om aftenen, da alle var smadrede efter rejsedagen og gerne ville forberede sig bedst muligt på morgendagens kamp mod Kina.

Mandag d. 22/5, kampdag:

Vækkeuret var stillet til klokken 8:00, hvor alle vi EVN-piger var klar til fælles morgenmad. Efter morgenmaden havde vi møde om tuneringen, og alle de mange regler. Der er ingen tvivl om, at turneringen og kampene bliver taget meget seriøst. Blandt andet fik vi i går et skilt med vores navn, billede og fødselsdag som vi skal have på os hele tiden. Skiltet, støvler, benskinner og vores nye rød/hvide spillersæt blev pakket til, og derefter blev vi kørt i bus sammen med vores modstandere, Kina, til kamp. Allerede i bussen kunne vi fornemme Kinas disciplin, seriøsitet og ikke mindst venlighed. Vi gjorde klar til kamp, og var der 100 procent, da den kvindelige dommer fløjtede kampen i gang. Det var dejligt at starte turneringen og ikke mindst starte den med en sejr. Efter kampen er der nu tid til at arbejde på eksamensforberedelse og der ud over bare slappe af og være klar til 2 kampe i morgen mod Brasilien og Indien. Vi håber på et godt resultat igen i morgen.