DAGBOG FRA U17-LANDSHOLDET: Hjem til Danmark efter en fantastisk tur og et super resultat

656
Stemnings billede i flyet fra Skopje til Istanbul, og et Starbucksfoto.

U17-landsholdet har den sidste uges tid været i Makedonien for at spille EM-kvalifikationsturnering mod Makedonien, Kasakhstan og Tyrkiet. På skift har spillerne skrevet dagbog fra turen til FODBOLD FOR PIGER. Dagens afsnit er det sidste og skrevet af Freja Klitgaard, Team Viborg, og Sandra Normann, Team Viborg:

Onsdag morgen startede kl. 05:45, da vi skulle op at have morgenmad. Morgenmaden bestod af det samme som de andre dage, dog uden havregrød. Efter morgenmaden pakkede vi bussen, og kørte af sted mod Skopjes lufthavn. I lufthavnen tjekkede vi ind, og sagde pænt farvel og tak for denne gang, til vores skønne guide.

Vi ankom til Istanbul da klokken nærmede sig elleve. De sidste samtaler med Anders og Søren blev afholdt. Vi andre sad og nød den temmelig lange ventetid på Starbucks, inden vi skulle med flyet til København. Klokken 13:00 fik vi frokost. Vi kunne vælge mellem sandwiches og wraps. Mens vi spiste frokost blev vores konkurrence der havde kørt gennem hele ugen afsluttet. Konkurrencen var en klassisk ”tip en 13’ner” dog kun med 12 spørgsmål. Quizzen omhandlede vores tur, med bl.a. spørgsmål omkring ledernes aldre, antal gule kort, mål i turneringen, antal trappetrin til tredje sal osv.

Soveselfi i flyveren og en god omgang massage i lufthavnen.

Da klokken var 13:55 boardede vi, og steg om bord på flyet. Fra gaten og ud mod flyveren, kørte vi med super fine busser. I flyet fik vi serveret overraskende god mad, uden tvivl bedre end den mad hotellet havde at tilbyde os.

Maden bestod af kartoffelmos med kylling, og stegte grønsager, dertil var der en lille let salat. Som tilbehør var der et lille fint grovbrød, og nogle sunde fuldkornskiks. Til dessert var der en lækker brownie med flødeskum til. De tre timer i flyveren gik med at nogle sov og hørte musik, mens andre så film.

Vi landede i kolde og grå Danmark da klokken var omkring 17:20. Vi stod af flyveren og gik mod bagageudleveringen. Vinderen af konkurrencen blev kåret. Det var hold 3 der løb af med sejren. På en flot anden plads kom hold 2, og på en næsten ligeså flot tredje plads kom hold 1. Tillykke med det!

Da DBU-bilen var pakket, blev der blandt ledere og os spillere uddelt krammere. Vi sagde farvel, og tusinde tak for denne gang. Vores veje blev skilt da nogle skulle med fly mod Aalborg og Karup, mens andre skulle med tog mod bl.a. Oddense, Århus og Struer.

En flot sejr til hold 2.

Nu sidder vi her i toget mod Vildbjerg og Struer, og vil gerne takke alle omkring holdet, for en helt fantastisk tur. Vi er glade, stolte og tilfredse med resultatet, og vi kan hermed afslutte dagbogen med god samvittighed og smil på læben.