Det tidligere AGF-talent Maja Frost fortsætter karrieren i OB. Den 16-årige wingback har skrevet under på en treårig aftale og bliver en del af fynboernes akademi- og transitionsmiljø.
Er du glad for Fodbold For Pigers daglige dækning af pige- og kvindefodbold i Danmark – støt vores arbejde gennem vores crowdfunding. Læs mere om vores crowdfunding-projekt her
OB har sikret sig underskriften på den 16-årige Maja Frost, der skifter til klubben efter tre sæsoner i AGF’s talentafdeling.
Frost har de seneste år været en del af AGF’s talentmiljø, hvor hun har spillet på både U16 Liga- og U19-niveau. Inden opholdet i Aarhus repræsenterede hun Fredericia KFUM, Trelde GI og Fredericia KF.
Ifølge OB’s hjemmeside ser Frost skiftet som en mulighed for at tage næste skridt i sin udvikling.
– Jeg glæder mig rigtig meget til at blive en del af OB. Jeg ser det som en kæmpe mulighed for at udvikle mig som fodboldspiller og samtidig balancere skole og træning i et godt miljø. Jeg drømmer om at blive professionel fodboldspiller, og jeg tror på, at OB kan hjælpe mig i den retning, siger hun til klubbens hjemmeside.
Hos OB forventes Frost primært at få sin daglige gang på klubbens U19 Ligahold. Samtidig skal hun indgå i transitionen mod A-ligatruppen som en del af hendes videre udviklingsforløb.
OB Q’s sportschef Mikkel Bo Mikkelsen fremhæver blandt andet den unge spillers arbejdsradius og evne til at passe ind i klubbens spillestil.
– Maja er en energisk og dynamisk spiller, der passer rigtig godt ind i vores filosofi og spillestil. Hun arbejder disciplineret i begge retninger og bidrager aktivt til presspillet, siger han til klubbens hjemmeside.
Efter tre sæsoner i AGF fortsætter Maja Frost nu karrieren i OB, hvor hun har skrevet under på en aftale frem til sommeren 2029.












