Efter en målrig finale mod Svogerslev BK kan Lyngby nu kalde sig sjællandsmestre i Kvindeserie 1.
Lyngby Boldklub kan nu kalde sig sjællandsmestre i Kvindeserie 1 efter en intens og dramatisk SM-finale mod Svogerslev BK på Ølstykke Stadion. Finalen samlede vinderne af pulje 1 og pulje 2 fra Kvindeserie 1 på Sjælland, og det blev en målrig affære, der bød på hele seks scoringer i første halvleg.
Er du glad for Fodbold For Pigers daglige dækning af pige- og kvindefodbold i Danmark – støt vores arbejde gennem vores crowdfunding. Læs mere her:
Lyngby Boldklub kom foran allerede efter 6 minutter, inden Signe Bremerstent udlignede for Svogerslev BK i minut 12. Minuttet efter scorede Lyngby Boldklub igen til 2-1, men Signe Bremerstent bragte igen balance i regnskabet med målet til 2-2 efter 23 minutter. Lyngby Boldklub bragte sig igen i front i minut 29, inden Svogerslev BK udlignede til 3-3 på mål af Camilla Kjær Svartzman i minut 42.
Efter pausen tog Svogerslev BK føringen med 4-3-målet af Malou Hassel Toubro i minut 52, men Lyngby Boldklub fik udlignet til 4-4 kort før slutfløjt. Dermed skulle kampen afgøres på straffespark, hvor Lyngby Boldklub tog sejren 3-2 og sikrede sig sjællandsmesterskabet i Kvindeserie 1.
Med sejren kan Lyngby nu fejre en velfortjent titel i deres debutsæson, hvor de også har sikret sig oprykning til Sjællandsserien.












