1,2 milliarder læste, lyttede og kiggede på EM

0
900

Vi havde det på fornemmelsen, og nu viser de tørre tal det: Sommerens EM i kvindefodbold i Holland fik ekstremt stor opmærksomhed i medierne. Ikke kun i Danmark men faktisk i hele verden.

En opgørelse fra Infomedia viser, at hele 1,2 milliarder mennesker har læst, lyttet eller set tv om EM i løbet af EM-slutrunden. Det skriver dbu.dk.

Her kan man også læse disse facts om mediernes dækning af EM:

  • Der har været i alt 7.606 medieomtaler af kvindelandsholdet under EM
  • 74% af omtalerne om kvindelandsholdet på sociale medier var på Twitter
  • 90% af al engagement var på Facebook
  • 2/3 af alle omtaler om kvindelandsholdet var positive. Kun 3% var negative, resten neutrale
  • De tre mest omtalte spillere på sociale medier er Nadia Nadim, Pernille Harder og Katrine Veje

Den massive omtale af kvindelandsholdet kan i følge Infomedia omsættes til en annonceværdi på hele 214.201.304 kr.