Vi havde det på fornemmelsen, og nu viser de tørre tal det: Sommerens EM i kvindefodbold i Holland fik ekstremt stor opmærksomhed i medierne. Ikke kun i Danmark men faktisk i hele verden.
En opgørelse fra Infomedia viser, at hele 1,2 milliarder mennesker har læst, lyttet eller set tv om EM i løbet af EM-slutrunden. Det skriver dbu.dk.
Her kan man også læse disse facts om mediernes dækning af EM:
- Der har været i alt 7.606 medieomtaler af kvindelandsholdet under EM
- 74% af omtalerne om kvindelandsholdet på sociale medier var på Twitter
- 90% af al engagement var på Facebook
- 2/3 af alle omtaler om kvindelandsholdet var positive. Kun 3% var negative, resten neutrale
- De tre mest omtalte spillere på sociale medier er Nadia Nadim, Pernille Harder og Katrine Veje
Den massive omtale af kvindelandsholdet kan i følge Infomedia omsættes til en annonceværdi på hele 214.201.304 kr.