Ny kvindeliga får et løft allerede fra første spillerunde

0
1995
Ligachef Nicolai Kaas Nordstrøm mærker allerede større interesse fra virksomheder, end da han startede som ligachef 1. marts. Foto: Steen Trolle

Den nye Gjensidige Kvindeliga får flere økonomiske muskler, blandt andet til klubbernes markedsføring og til livestreaming fra kampene. Og der er flere store sponsorer på vej

Når første runde i Gjensidige Kvindeliga fløjtes i gang på lørdag klokken 13, vil du allerede kunne se de første tegn på, at kvindernes bedste fodboldrække i Danmark har fået en solid økonomisk saltvandsindsprøjtning.

Gjensidige Forsikring er ligaens nye hoved-og navnesponsor, og det norske forsikringsselskab har lagt et ”historisk stort” beløb for det nye treårige sponsorat. Hvor stort, er ikke officielt. Dagbladet Politiken mener at vide, at beløbet er seks millioner kroner.

Hvorvidt det beløb er korrekt, skal FODBOLD FOR PIGER ikke kunne sige. Men under alle omstændigheder har den nye liga fået flere muskler at spille med. Det vil især kunne ses i Supermatchen, som er rundens kamp, der vil få ekstra opmærksomhed. På lørdag er det kampen mellem de forsvarende mestre Brøndby og oprykkerne fra FC Nordsjælland.

”For at klubberne kan lave en optimal markedsføring til supermatch-kampene, kan de søge penge til markedsføringsaktiviteter hos mig. De første ansøgninger er kommet, og det ser rigtig godt ud,” fortæller Nicolai Kaas Nordstrøm, der er ligachef for Gjensidige Kvindeliga.

Livetransmission får et løft

Supermatchen bliver desuden vist live på kvindeliga.dk, som er DBU og Kvindedivisionsforeningens nye site om den bedste liga. Her vil man også kunne se de øvrige kampe, der transmitteres via det Mycujoo-system, som klubberne har benyttet de seneste sæsoner. Men til supermatchen er der hyret et produktionsselskab. Så den kamp bliver i en bedre kvalitet med flere kameraer, kommentatorer og interviews før og efter kampen.

”Vi tilfører supermatchkampene noget ekstra value. Jeg håber selvfølgelig, at det vil betyde, at de kommercielle tv-stationer og DR også får øjnene op for os og får lyst til at vise highlights. Men har vi ingen indflydelse på. Det vi selv kan gøre, det er at lave produktionerne mere lækre, så det bliver et bedre produkt,” siger Nicolai Kaas Nordstrøm.

Den kendte tv-journalist Heidi Frederikke Sigdal var vært på tirsdagens pressemøde hos Gjensidige Forsikring.

Aftalen med Gjensidige Forsikring blev præsenteret på et pressemøde tirsdag i Gjensidiges danske hovedsæde. Ifølge Nicolai Kaas Nordstrøm er der flere store sponsoraftaler på vej.

”Vi skal ud og have flere partnere, og jeg mærker at der er interesse. Det er ikke sådan, at virksomhederne står i kø, men der er allerede væsentlig mere opmærksomhed, end der var, da jeg tiltrådte 1. marts. Og et arrangement som det her (pressemødet i Gjesindige, red.) vækker også opmærksomhed. Der kan jeg allerede høre – der er virksomheder, der siger, at ’Nicolai, vi skal lige snakke sammen’. For det er jo en del af hele den bølge, vi også ser ude i Europa, hvor kvindefodbolden rykker. Så jeg synes tingene tegner rigtig godt. Men det bliver også knaldhårdt arbejde, og det bliver ikke i morgen, vi lykkes med det hele,” siger ligachefen.

FODBOLD FOR PIGER livestreamede tirsdagens pressemøde på vores facebookside. Du kan se pressemødet her.