AGFs kvinder scorer historisk stort sponsorat

0
1176
Foto: AGF/Salling

Salling Stormagasiner bliver ny hovedsponsor for AGFs kvinder. Sponsoratet er det største klubsponsorat nogensinde i dansk kvindefodbold

Lørdag tabte AGF sin femte kamp på stribe i Gjensidige Kvindeliga, da det på Ceres Park blev til 0-1 mod FC Nordsjælland. Til gengæld kunne AGF inden kampen præsenterer en ny sponsoraftale, der ligner en sejr af det helt store: Det er Salling Stormagasiner, som har valgt at kaste et stort beløb efter AGF’s kvinder. Hvor meget er ikke oplyst, men sponsoratet præsenteres som det største klubsponsorat nogensinde indenfor dansk kvindefodbold.

“I Salling Stormagasiner har vi lang tradition for at bakke op om og engagere os i gode lokale initiativer. Udviklingen af dansk kvindefodbold er inde i en rivende udvikling, både på bredde og på eliteniveau. Vi har i Salling Group i forvejen et godt og tæt samarbejde med AGF, og derfor er det helt naturligt for os nu at udvide det samarbejde til også at indbefatte kvindefodbolden,” siger direktør i Salling, Marianne Bedsted, i en pressemeddelelse.

Vil skabe bedre vilkår for de bedste

Salling Group driver Føtex, Bilka og Netto. Det er dermed en af dansk erhvervslivs helt store, som nu kaster sin sponsorinteresse på kvindefodbolden, og i følge Marianne Bedsted har Salling langsigtede planer med sponsoratet. Målet er at være med til at udvikle vilkårene for de mest talentfulde spillere på både senior og talent-niveau i Aarhus:

Marianne Bedsted, direktør, Salling. Foto: AGF/Salling

“Fodbolden er landets hurtigst voksende sportsgren for piger, og vi mener, at det er vigtigt, at de får bedre vilkår. De unge talenter har brug for rollemodeller at spejle sig i, og de har selv brug for seriøse og gode forhold, så de kan tage det næste skridt med deres sport. Det kan vores nye engagement forhåbentlig hjælpe med og samtidig bidrage til, at det bliver endnu mere attraktivt for piger og kvinder at spille fodbold,” siger Marianne Bedsted.

Forbedrede faciliteter

Salling kommer på spillertøjet hos både AGF’s Gjensidige Kvindeliga-hold og hos U18 DM-holdet. Men sponsoratet bliver også synligt i det daglige arbejde i klubben. Marie Greve, chef for AGF kvindefodbold, fortæller:

“En vigtig del af samarbejde med Salling handler om et fælles løfte om at være med til at løfte rammerne og vilkårene for kvindeelitefodbolden. For eksempelvis, at faciliteterne skal løftes og at vi skaber en bedre og mere professionel dagligdag. Vi sigter ikke efter ligestillet vilkår mellem 3F Superligaen og vores hold, men vi stræber efter at skabe lige vilkår for at blive en dygtigere fodboldspiller – og det gør vi ved at forbedre rammerne for kvinderne. Det giver Salling os nu mulighed for og vi er utrolig glade for, at de har lyst til at være med til at være i dette projekt for kvindefodbolden”.

“vi er utrolig glade for, at de har lyst til at være med til at være i dette projekt for kvindefodbolden”

Marie Greve, chef for AGF kvindefodbold