Brøndby IF vinder den sjællandske U19-pokal efter målrig finale

Foto: HB Køge Women

Brøndby IF sejrede 4-1 over HB Køge i en målrig U19-pokalfinale på Sjælland.

Onsdag aften klokken 19:15 blev U19-pokalfinalen på Sjælland afgjort, da Brøndby IF besejrede HB Køge med 4-1. Finalen blev spillet på 1964 Park i Brøndby, og hjemmeholdet kunne glæde sig over en overbevisende sejr.

Pokalfinalen blev en målrig affære, hvor Emilie Holt bragte Brøndby IF i front til 1-0, og Melanie Frandsen fordoblede føringen til 2-0, inden Emma Benn udbyggede til 3-0. Herefter reducerede HB Køge til 3-1 på mål af Alma Hansen, inden Melanie Frandsen scorede sit andet mål til 4-1, hvilket cementerede Brøndby IF’s sejr.

Finalesejren markerer en vigtig triumf for Brøndby IF’s U19-hold og et højdepunkt i sæsonen for klubbens ungdomsafdeling. Med sejren kan holdet nu fejre en stærk afslutning på sæsonen og bygge videre til de fremtidige sæsoner.