Dagbog fra turen til Skotland

1581

Danacup Academy og Fortuna Hjørring U18DM tog den 17. Februar til Skotland på et fantastik fodbold træningsophold. Læs her dagbogs beretningen skrevet af Emilie Billing og Julie Haugaard på turen.

Søndag d 17/02-2019

Turen gik kl 9.30 fra Hjørring med detonation Glasgow i Skotland. Flyveturen fra Aalborg til Glasgow gik via Amsterdam hvor der var 2 timer inden det næste fly. De blev brugt på at gå rundt i lufthavnen og ellers bare hygge med kortspil. Ved ankomsten i Glasgow, blev vi hentet med en bus og kørte ca 40-50 min ud til hotellet. Efte at vi var blevet inddelt på vores værelser, stod det på aftensmad på hotellet. Efter aftensmad gik vi på opdagelse på hotellet, mest for at finde den swimmingpool, vi havde fået af vide der var der. Resten af aften sad alle på deres værelser og slappede af efter en lang rejsedag.

Den eftersøgte swimmingpool på
Hotel Macdonald Crutherland House

Mandag d 18/02-2109

I dag havde vi vores første træning her i Skotland kl 10.00. Efter træningen blev vi kørt tilbage på hotellet for at få noget mad og slappe lidt af. Herefter gik turen til styrkerummet, hvor vi blev delt op i 2 hold. Efter de 2 træninger var der lige lidt tid på værelserne inde vi skulle ind til East Kilbride, som er et stort shoppingcenter, hvor der var en curlingbane midt inde i centeret. Der inde gik vi rundt og fik shoppet lidt og om aften spiste vi alle sammen på en restaurant, Nando’s. Da vi kom hjem var der fodbold i tv’et. Der var nogle der valgte at se fodboldkampen og andre der valgte at tage en tur i swimmingpoolen. Resten af aften lå alle på deres værelser og hyggede og fik snakket rigtig godt sammen.

Curlingbane midt i et shoppingcenter
Hygge på Restaurant Nando’s

Tirsdag d 19/02-2019

I dag stod dagen på et træningspas og en kamp imod U18 Celtic FC. Vi startede dagen ud med, at de defensive spillere havde træning fra kl 10-11, hvorefter de offensive spillere havde træning fra 11-12. Derefter spiste vi frokost allesammen sammen på hotellet. Kl 15.45 til gik turen afsted til kamp og undervejs spiste vi på Nonna’s Kitchen. Vi kom frem til Celtic FC træningsanlæg, hvor vi klædte om og gjorde os klar til kampstart kl 19.45. Kampen endte 1-2 til Fortuna Hjørring. Der var god stemning på vej hjem i bussen og vi landede på hotellet kl 23.30. Da vi kom hjem gik alle direkte i seng, da det havde været en lang, men god dag.

Holdfoto af Celtic FC og Fortuna Hjørring efter kampen

Onsdag d 20/02-2019

Dagen startede med at vi måtte sove lidt længere end de andre dage, da vi var kommet så sendt hjem tirsdag aften fra kamp. Kl 11 stod den på shopping i Glasgow gågade. Hvor vi fik oplevet noget af kulturen i Skotland. Efterfulgt med sightseeing kl 15.30 på Celtic stadion, hvor vi hørte noget historie bag nogle af klubbens mange pokaler og store profiler. Vi så både hjemmebane og udebane omklædning. Vi kom ud og så banen og hele stadionet indeni. Efter den spændende tur på Celtic stadion tog vi igen ind til EK, East Kilbride shoppingcenter for at få aftensmad sammen. Vi tog derefter hjem på hotellet igen, hvor den stod på afslapning og fodboldkamp i tv’et.

Celtic Stadion
Her i omklædning hos Celtic FC

Torsdag d 21/02-2019

I dag var det tidligt op, da der allerede var kamp kl 9.35 i Edinburgh, så allerede fra morgenstunden var der stress på. Vi kom hurtigt i omklædningen og fik klædt om. Kl. 9.20 var vi på banen og var klar til en ekstra hurtig opvarmning, men efter alt kom vi godt ud på banen fra første fløjt og fik lidt mere ro på inde på banen. Kampen imod det skotske U17 landshold endte 0-0 efter en god kamp. Efter kampen var det videre ind til Edinburgh by, hvor den stod på sightseeing og shopping. Kl 17 stod bussen klar til at køre os hjem til hotellet igen efter en lang dag i Edinburgh. Vi spiste aftensmad hjemme på hotellet, hvorefter vi piger gik sammen og hyggede os sidste aften sammen på hotellet.

Halvleg i kampen imod det skotske U17 Landshold
Edinburgh Castle
Edinburgh by
Det må være koldt i februar, uha!

Fredag d 22/02-2019

Fredag var hjemrejsedag hvor vi tog afsked med vore base i Glasgow og vendte næsen hjem imod Hjørring efter en fantastisk oplevelse rigere både sportslig men endnu mere på det sociale plan.